Willys
lekki samochód rozpoznawczy. Pierwszy cywilny model, Willys CJ2A (CJ – Civilian Jeep) pojawił się jeszcze w 1945 roku. Wywodził się on bezpośrednio z wojskowego Willysa MB. Wersje wojskowe dzielą się na: Willys MA (1940–1941) – pierwsza wersja, której powstało 1500 sztuk, Willys MB (1941–1945) – podstawowa wersja wojskowego Jeepa. Powstało 361 349 sztuk, Ford GPW (1941–1945) – podstawowa wersja produkowana na licencji przez Forda. Wyprodukowano 277 896 sztuk. Smochody Willys MB i Ford GPW napędzane były przez silnik Willys L-Head 134, rzędowy, czterocylindrowy, dolnozaworowy, o pojemności 2,2 l (2199 cm3, 134 cale sześcienne) o mocy 60 KM przy 4000 obr/min. Większość produkcji była wyposażona w silniki Go Devil Type 441 lub Type 442, różniący się m.in. bezłańcuchowym napędem rozrządu (także w cywilnych CJ2A. Sprzęgło główne było suche, jednotarczowe.