Import aut z USA

Jeep – amerykańska marka samochodów osobowych.

Willys

Willys

lekki samochód rozpoznawczy. Pierwszy cywilny model, Willys CJ2A (CJ – Civilian Jeep) pojawił się jeszcze w 1945 roku. Wywodził się on bezpośrednio z wojskowego Willysa MB. Wersje wojskowe dzielą się na: Willys MA (1940–1941) – pierwsza wersja, której powstało 1500 sztuk, Willys MB (1941–1945) – podstawowa wersja wojskowego Jeepa. Powstało 361 349 sztuk, Ford GPW (1941–1945) – podstawowa wersja produkowana na licencji przez Forda. Wyprodukowano 277 896 sztuk. Smochody Willys MB i Ford GPW napędzane były przez silnik Willys L-Head 134, rzędowy, czterocylindrowy, dolnozaworowy, o pojemności 2,2 l (2199 cm3, 134 cale sześcienne) o mocy 60 KM przy 4000 obr/min. Większość produkcji była wyposażona w silniki Go Devil Type 441 lub Type 442, różniący się m.in. bezłańcuchowym napędem rozrządu (także w cywilnych CJ2A. Sprzęgło główne było suche, jednotarczowe.


Jeep Wrangler

Jeep Wrangler

Jeep Wrangler - następca znanego z drugiej wojny światowej Willys'a oraz późniejszej serii CJ. Samochód produkowany w wariantach YJ (1987–1995), TJ (od 1997) oraz serię JK (od 2007) Seria YJ dostępna jest z silnikami o pojemności 2,5L o mocy 118-121 KM (4 cylindry, rzędowy) oraz 4 litry o mocy 177 KM (6 cylindrów, rzędowy) - 4.2 litra do 1990 (benzyna). W serii TJ (produkowanej do 2006 roku) do już istniejącej gamy silnikowej w 2003 roku dołączył szesnastozaworowy (głowica typu DOHC), czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 2,4 litra i mocy 143 KM oraz w 2006 roku silnik Diesla, CRD, o pojemności 2,8 L w bardzo ograniczonej serii "afrykańskiej" dodatkowo doposażonej w reduktor z serii TJ RUBICON. W roku 2003 do produkcji weszła wersja dająca możliwość do poruszania w jeszcze trudniejszym terenie - Rubicon - wyposażona w tarczowe hamulce osi tylnej, 16 calowe obręcze kół, mocniejsze przełożenie reduktora (4,0 zamiast 2,73) oraz blokady mostów. Rok 2006 zaowocował wersją przedłużoną - Unlimited z większą przestrzenią bagażową oraz ilością miejsca dla pasażerów drugiego rzędu. W 2007 roku Wrangler w JK zmodernizowano serię silników: 3,8L o mocy 200KM oraz powszechny Diesel 2,8L CRD o mocy 177 KM. Istotną zmianą w tym modelu jest wprowadzenie czterodrzwiowej wersji nadwoziowej nazwanej Unlimited. Zawieszenie Wranglera YJ oparte jest na resorach piórowych i amortyzatorach, następnie serie TJ oraz JK oparto na wahaczach oraz sprężynach z amortyzatorach.


Jeep Cherokee

Jeep Cherokee

Amerykański 5-drzwiowy SUV rozsławiony w Polsce i Europie poprzez model Cherokee KJ. Wersja KJ posiad gamę silników od 2,4 L R$ do 3,7 v6 o mocy 211 KM oraz CRD Diesla od 2,5 L R$ do 2,8 L R4 generującego moc 163 KM. Następca Jeep Cherokee KK zbudowany jest na płycie Dodge Nitro. W porównaniu z modelem KJ auto straciło swoje krągłości – dominują ostre i kanciaste linie, które sprawiają wrażenie masywności. Koło zapasowe nie jest umieszczane na tylnych drzwiach tylko pod podłogą, natomiast tylne drzwi otwierają się do góry. Po raz pierwszy w tym modelu oferowany jest także dach panoramiczny Sky Slider. Zawieszenie z przodu niezależne, z tylu wielowahaczowe. Napęd na 4 koła – dołączany Command-Trac i stały Selec-Trac II, oba wyposażone w reduktory. Jeep Cherokee KL zpowstał na płycie podłogowej Alfy Romeo zwanej Compact U.S. Wide użytej wcześniej do stworzenia bliźniaczej konstrukcji Dodge'a Darta oraz Fiata Viaggio. Wersje wyposażeniowe:Sport, Longitude, Limited, Trailhawk Trail Rated - auto wyróżnia się zwiększonym o jeden cal prześwitem, zmodyfikowanymi zderzakami, czerwonym hakiem holowniczym oraz napędem Active Drive Lock. Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. 10 poduszek powietrznych, aktywny tempomat, układ ostrzegania przed kolizją i monitorowania pasa ruchu, asystenta parkowania, system eliminujący przechyły nadwozia. Opcjonalnie auto wyposażone jest w system multimedialny UConnect z 8,4-calowym ekranem.


Jeep Compass

Jeep Compass

Jeep Compass - kompaktowy crossover SUV, produkowany na płycie podłogowej, co Jeep Patriot. Na rynku amerykańskim proponowany jest w podstawowej wersji z napędem na koła przednie. Na pozostałych rynkach (w tym polskim) oferowany jest wyłącznie z napędem 4x4. Jest to pierwsze auto Jeepa oferowane jedynie z napędem na 1 oś, bez możliwości włączenia napędu na 4 koła, oraz jeden z pierwszych crossoverów SUV stworzonych przez tego producenta. Część elementów wyposażenia pochodzi z bliźniaczego samochodu Dodge Caliber. Silniki: benzynowy 2,4 l GEMA 173KM przy 6000 obrotach na minutę, maksymalny moment obrotowy 224 Nm osiągany przy 4400 obrotach na minutę(oferowany na rynku amerykańskim) silnik wysokoprężny turbodiesel 2,0 l 140 KM oferowany na rynkach europejskich.


Jeep Patriot

Jeep Patriot

Zbudowany na płycie podłogowej co Jeep Compass. W USA Patriot napędzany jest przez silnik benzynowy 2,4 l GEMA o mocy 172 KM. Dostępna wersja napędu na przednie koła lub AWD. Patriot oferuje dwa systemy napędu na cztery koła, z których oba są kontrolowane elektronicznie. Wersje wyposażeniowe: Limited, Sport, S-Limited. Jeep Patriot reprezentuje swoją markę jako samochód bulwarowy, który przewidziany jest na szosę a nie jak Wrangler w trudnym terenie.


Jeep Commander

Jeep Commander

Jeep Commander to kwintesensja smaku, mocy i wielkośći aut z USA. Jest pierwszym samochodem marki Jeep z trzema rzędami siedzeń. Ten ogromny Jeep napędzany jest poprzez silniki: 3.7 PowerTech V6 213 KM 4.7 PowerTech V8 231 KM 5.7 Hemi V8 326/334 KM 3.0 CRD V6 Turbo Diesel 218 KM Wersje wyposażeniowe: Sport Overland SRT-8 Standardowe wyposażenie obejmuje: elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, system kontroli trakcji, immobiliser , dwustopniowe przednie i boczne kurtynowe poduszki powietrzne, TPMS, podgrzewane lusterka, centralny zamek z pilotem, automatyczne reflektory, system informacyjno-rozrywkowy Uconnect. Niektóre opcjonalne elementy wyposażenia: automatyczne wycieraczki, 276-watowy Boston Acoustics System audio premium, zintegrowany zestaw głośnomówiący, dwustrefową automatyczną klimatyzację, podgrzewany pierwszy i drugi rząd siedzeń, automatyczne ściemniane lusterka.


Jeep Renegade

Jeep Renegade

Jeep Renegade – osobowy crossover jest bliźniaczym modelem samochodu Fiat 500X Nadwozie wzorowane na modelu Wrangler, które otrzymało charakterystyczny przedni grill z siedmioma mniejszymi wlotami powietrza oraz okrągłe reflektory. Pojazd oferowany jest w 16 wersjach napędowych, w tym czterech silnikach benzynowych MultiAir, dwóch silnikach wysokoprężnych Multijet II oraz silnikiem przystosowanym do zasilania paliwami alternatywnymi. Silniki współpracują z będą z dwiema ręcznymi skrzyniami biegów, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnią DDCT i 9-biegową automatyczną skrzynia biegów. Napęd 4x4 - wpierwszej opcji napęd tylnej osi jest dołączany elektronicznie wówczas gdy pogarszają się warunki trakcyjne. Drugi – Jeep Active Drive Low – pozwala zblokować napęd obu osi, w tej wersji auto wyposażone jest również w reduktor. Obie wersje napędu 4x4 wyposażone zostały w system Jeep Select Terrain, który pozwala wybrać tryby napędu optymalne dla takich nawierzchni jak śnieg, błoto, skały (tylko w wersji Trailhawk) czy piach. Wnętrze pojazdu zostało wyposażone w m.in. 7-calowy wyświetlacz zastępujący analogową tablicę przyrządów. Wersje wyposażeniowe Sport Longitude Limited Trailhawk[5] Wyposażenie standardowe pojazdu obejmuje m.in. system multimedialny Unconnect z ekranem dotykowym o przekątnej 5 lub 6,5 cala wyposażony w Bluetooth, radio DAB i HD, USB oraz AUX, składaną tylną kanapę oraz oparcie fotela pasażera. Opcjonalnie samochód wyposażony jest w m.in. dwa duże okna nazwane MySky wykonane z tworzyw lekkich, które po złożeniu mieszczą się w bagażniku, 16, 17 lub 18-calowe obręcze kół.

Import części zamiennych

Dostępność do części zamiennych dla aut z rynku USA jest teraz bardzo dobra. Jesteśmy w stanie w 2-3 dni sprowadzić większość części do popularnych marek samochodów amerykańskich jeżdżących po polskich drogach. Jednak jak to jest z dziewczynami – jednemu podoba się blondynka, a drugiemu brunetka, tak więc jeżdżą po naszych drogach również samochody z USA, które do typowych nie należą. Użytkownicy muszą więc ratować się zakupem części zamiennych w USA, a bardzo często nie potrafią tego sami zrobić. Nie stanowi dla nas żadnego problemu, aby takie części do Polski sprowadzić, a czas na ich dostawę można skrócić nawet do kilku dni. Służymy w tym zakresie wszelką wiedzą i pomocą.

Kalkulacja kosztów importu

Na całość usług importowych składają się następujące elementy:

  • transport do portu wysyłki
  • zodprawa celna w porcie wysyłki,
  • załadunek kontenera na fracht morski,
  • rozładunek pojazdu w porcie przeznaczenia
  • odprawa celna w UE
  • transport pojazdu do Polski
  • zapłata akcyzy
  • zapłata podatku VAT
  • koszty rejestracji

Zachęcamy również do pobrania kalkulatorów zakupu: